JVC GZ-HD5EX zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HD5EX zilver, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

brampieke 13-09-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD5EX zilver, zwart

Uitstekende kwaliteit. Een grote opslagcapaciteit. Dit zijn de troeven van deze camcorder. Batterij gaat op High Defenition iets langer als twee uur mee. Op lagere kwaliteit kan dit zelfs oplopen tot 5 a 7 uur.
Gekocht voor 500 euro.

Aanrader! goede kwaliteit-prijs verhouding

radelet 05-08-2009

Complete verbindingstechnieken : HDMI, DV, USB, Component
HD 60 G met een opslag van meer dan 2u in HD
Geluid in Dolby digital
Batterij met veel capaciteit die 2 uur HD-opname toelaat
Een camera die door het simpele gebruik zelfs aan een amateur aan te raden is. Er worden verschillende programma's meegeleverd die het mogelijk maken om video's en foto's op de pc te plaatsen d.m.v. een backup of door een dvd te maken die uit menu's en effecten bestaat. Dit alles gebeurt heel simpel en snel. Snelle focus, foto's in 2mp die een kwaliteit van 10 x 15 mogelijk maken. De Micro SD-kaart is zo geplaatst dat hij makkelijk te bereiken is. Een aankoop waarover ik helemaal tevreden ben!

jess1982 14-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD5EX zilver, zwart

De camera ligt goed in de hand, is niet groot. De batterij steekt wel wat uit.
De beeldkwaliteit is super, zelfs bij opname van de televisie ziet het beeld er scherp uit. Mooie kleuren, zowel in foto als videostand. Intuitieve bediening en veel mogelijke standen. De 10x zoom is ook prettig. Al met al voor die prijs een super full HD camera met harde schijf. Ideaal!

Mr Noot 06-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD5EX zilver, zwart

Camera ongeveer een maand in bezit en dus al wat tijd gehad om uit te testen.
Pluspunten:
-zeer eenvoudige functie om automatische of handmatige instellingen te kiezen. Ik gebruik momenteel de automatische, geen grote problemen naar beeldkwaliteit toe.
- batterij die meegeleverd is gaat lang mee --> had gedacht van een 2de te kopen, maar nog niet echt nodig gehad.
- goede stabilisatie bij optisch zoomen.
- software voor videobewerking meegeleverd en redelijk goed
- filmen in HD is steeds een pluspunt naar beeldkwaliteit.
Minpuntjes:
- Soms wat last met de automatisch scherptestelling
- geen 100% tevreden met contrast bij filmen naar een raam toe.
- bij het in- en uitzoomen hoor je op de geluidsband het 'klikken' als je stopt met zoomen.

Al bij al ben ik heel tevreden met deze aankoop.

R.Bouwens 11-10-2008
Geschreven voor: JVC GZ-HD5EX zilver, zwart

Heb m nu een paar weken,zeer zuivere opnames,ook de foto,s.Menu is ook nederlands.Zeer fijne zoom,stabilisatie is nodig!Alleen de handband zit te laag.

Roelof5 24-06-2008
Geschreven voor: JVC GZ-HD5EX zilver, zwart

Erg prettige camera. Had eerst een JVC GZ-HD3 maar hiervan werkte de i.link (firewire) aansluiting niet. Tijdens de retourzending door de winkel is de camera kwijtgeraakt en van JVC kreeg ik ter vervaning de GZ-HD5. (Goede service van JVC!)

De HD5 is vrijwel gelijk in werking aan de HD3 op een paar punten na:
- nog iets meer Full HD maar hier merk ik als gewone sterveling niets van.
- geen lampje op de HD5 (minpuntje)
- optische beeldstabilisatie op de HD5 ipv electronische op de HD3.

Dit laatste punt is echt een verademing! Zoals hier ook op kieskeurig bij de HD3 te lezen is, is de beeldstabilisatie van de HD3 niet optimaal. Op de HD5 is hier niets van te merken, deze is uitstekend!

Verder werkt firewire nu wel, maar is erg omslachtig. Alleen met de handleiding kreeg ik het niet aan de praat. Op de JVC site onder support staat een FAQ en daarin wordt beter uitgelegd hoe je beelden via firewire op de PC/DVD recorder kunt krijgen.

Nog even uitleg van 2 van de scores:
- beeldkwaliteit (in voldoende lichte ruimtes) is echt fantastisch, heldere kleuren en scherp.
- Geluid heb ik wat minder voor gegeven vanwege gevoeligheid voor wind in de HD3 (ik heb het nog niet kunnen testen op de HD5 maar vermoed dat dit hetzelfde is). Heb tijdens wind met en zonder windruisfilter gefilmd en ik merkte geen verschil.